Köpvillkor
1. Leveranstid
Order mottagna före klockan 14.00 avseende lagerhållna produkter expedieras som regel samma dag.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra
leverantörer samt för de eventuella prisfel som kan uppstå om någon av
våra leverantörer har registrerat t ex en fel priskod eller ett
felaktigt antal skivor i en box.
Vid längre leveransförsening har du alltid möjlighet att upphäva köpet. Kontakta i så fall kundtjänst.
2. Bekräftelse
Efter det får du ett automatiskt skickad e-mail som talar om för dig
att vi har fått din order behandlad, därmed ska du inte betala fakturan
på en gång utan måste vänta på att vi skickar orderbekräftelse som talar
om för dig exakt hur mycket du ska betala med rättsangiven frakt.
OBS! Orderbekräftelse är det rätta summan som ska betalas, för det kan
uppstå fel priser på hemsidan pga. Lager status/Valuta kurs/Tekniskt
fel.
Orderbekräftelse talar även om för dig rätta fraktkostnad, om du har beställt Parabol/Skymmande varor.
3. Frakt
Frakt tillkommer på samtliga ordrar. Den totala fraktkostnaden räknas
ut vid fakturering av ordern då det framgår vad försändelsen väger, om
försändelsen är skrymmande, måste levereras på pall eller om den
omfattar flera kollin. Grundfrakten är för närvarande från 129 kr exkl.
moms, för varje extra kolli tillkommer 119 kr exkl. moms. Vid
postförskottsförsändelse tillkommer en avgift på 82kr inkl. moms. För
gods som levereras på pall debiteras 449 kr ex.moms. Uppgifter om
kostnad för andra typer av leveranser (t.ex. bud) lämnas av säljare då
dessa priser varierar beroende på leveransadressen. Varor kan avhämtas
hos Digital Multimedia Nordic AB. Vid delleverans faktureras 119 kr plus
moms per kolli för de restnoterade produkterna.
OBS! Fraktpriserna på hemsidan gäller ej utlandet. Frakten beräknas separat.
Kunden får vänta på prisförslag för fraktkostnad!
4. Ångerrätt vid distansavtal
Konsument har på sätt lag om konsumentskydd vid distansavtal mm närmare
anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till Swedishdigital
lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag
konsumenten tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Ångerrätten
gäller dock inte datorprogram, ljud- och bildupptagningar då
förseglingen/plomberingen brutits. Med försegling avses även teknisk
plombering (t ex serienummer). Ångerrätt gäller endast om varan är i
väsentligen oförändrat skick. När du ångrat köpet ska du få tillbaka
dina pengar snarast eller senast inom 30 dagar ifrån mottagandet.
Ångerrätten är ej tillämplig varken för företag eller när du handlar i
butiken. (distans-och hemförsäljningslag (2005:59) [Riksdagen])
Vill konsument utöva ångerrätt rekommenderas denne att kontakta Swedishdigital via:
e-post till: [email protected]
eller per brev till
Swedish Digital
C/O Digital Nordic AB
Box 577,
175 26 Järfälla
Meddelandet skall innehålla följande information; namn, ordernummer,
fakturanummer samt beskrivning på de produkterna som du vill returnera.
De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i
originalförpackning.
Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna, både
fram och baksida). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida! Du
måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott
eller efterkrav.
Om det finns ingen information om öppet köp på kvittot då finns det inget öppet köp.
5. Reklamation
För att åberopa att vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan)
skall företagskund reklamera till Swedish Multimedia Digital AB
omgående, dock senast 30 dagar från fakturadatum samt på visst sätt
returnera varan.
Kundtjänst tar emot din felanmälan och sänder dig en förfrankerad
returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd
av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara.
Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick i
originalförpackning.
Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna, både
fram och baksida). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida!
Returer skall återsändas i originalförpackning samt väl förpackade i av
posten godkänt emballage (ex vis brun wellpappkartong). Eventuella
transportskador till följd av bristfällig emballering debiteras kund.
Swedish Multimedia Digital AB förbehåller sig rätt till produktkontroll
av varan samt debitering av testavgift om 250 kr jämte moms om varan ej
skulle vara felaktig och reklamationen ej accepteras.
6. Garanti
Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare, Swedish Multimedia
Digital AB lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren
specificerade.
7. Ej utlösta varor
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten, förbehåller vi
oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i
samband med en sådan retur, f n 98 kr. Betalning skall ske med en
faktura inom 10 dagar från fakturadatum.
8. Sekretess och säkerhet
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter
såsom namn, address och telefonnummer. I de fall du väljer att betala
med kreditkort eller avbetalning måste du även ange ditt personnummer. I
samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar
och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra
åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi
har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den
service som du förväntar dig av oss.
Swedishdigital kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till
tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka
information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt
avbokas via akutellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår Kundservice.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi
har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller
irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
Kontakta i så fall vår Kundservice.
9. Lagval
Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag.
Swedish Digital följer Konsumentverkets rekommendationer se: http://www.konsumentverket.se
** OBS! Vi reserverar oss för tryckfel, internetfel, och prisändringar**
Ansvar för fel
I förhållande till näringsidkare
Föreligger fel som Swedishdigital AB ansvarar för, åtar sig
Swedishdigital AB att, efter eget val avhjälpa felet genom reparation
eller omleverans eller återbetala köpeskillingen. Swedishdigital AB äger
rätt att hänvisa kund direkt till respektive tillverkare eller till av
denne anvisad serviceverkstad för felets åtgärdande. Ytterligare
rättigheter för kund kan följa av respektive tillverkares egna till
slutkund riktade garantier.
Swedish Multimedia Digital AB bär således inget direkt eller indirekt
ansvar för t ex - men ej begränsat till – inkompatibilitet,
leveransförseningar, skadebringande egenskaper i varorna, produktansvar,
utebliven vinst, driftsavbrott, förlust av lagrad information,
merarbete eller annan ekonomisk skada. Observera att i vissa fall kan
felanmälan endast ske via e-post eller hemsida.
I förhållande till konsument (privatperson)
Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller följande enligt
konsumentköplagen. Swedish Multimedia Digital AB kan vid köp gjort av
konsument avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan
oskälig kostnad eller olägenhet för Swedishdigital AB. Swedish
Multimedia Digital AB har vidare alltid rätt att på egen bekostnad
avhjälpa felet eller företa omleverans. Under vissa förutsättningar har
konsument möjlighet att erhålla ersättning för skada. I övrigt hänvisas
till konsumentköplagens bestämmelser.
Teknisk support
För teknisk support - användarstöd - allmänt eller vid fel i vara, har Swedish Multimedia Digital AB rätt att hänvisa kunden till respektive produkttillverkare samt, i förekommande fall, till tredjepartföretags betalsupport. Telefonnummer till respektive tillverkare/leverantör anges under Kunservice/Support. Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare, i vissa fall ges support endast via e-post och hemsidor.